Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2015-09-23 18:46:49  Piotr Reda

Pole slug zmieniło wartość z 'd-e-c-y-z-j-a-o-srodowiskowych-uwarunkowaniach' na '27572_d-e-c-y-z-j-a-o-srodowiskowych-uwarunkowaniach'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
slugd-e-c-y-z-j-a-o-srodowiskowych-uwarunkowaniach27572_d-e-c-y-z-j-a-o-srodowiskowych-uwarunkowaniach
2015-09-23 18:46:49  Piotr Reda

Utworzono artykuł 27572 o nazwie 'D E C Y Z J A o środowiskowych uwarunkowaniach'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste27572
user_idpuste370500
resource_idpuste141
namepusteD E C Y Z J A o środowiskowych uwarunkowaniach
category_idpuste212
language_idpuste1
shortpusteD E C Y Z J A o środowiskowych uwarunkowaniach
fullpuste

Oleśnica, dnia 24 maja 2011r. 
D E C Y Z J A o środowiskowych uwarunkowaniach 
GR.1.76374.9-11/2011 

Na podstawie: 
–art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust.1 pkt 4, art. 84, art. 85 ust.1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.), 
–§ 3 ust. 1 pkt 35 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213 poz.1397), 
–art.104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz.1071 ze zm.), 
po rozpatrzeniu wniosku OLEŚNICADIS Sp. z o.o. ul. Moniuszki 69, 56-400 Oleśnica, o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach określającej środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia polegającego na: budowie stacji paliw płynnych na terenie obiektu handlowego E.LECLERC w Oleśnicy przy ul. Moniuszki 69, dz. 28/2 AM-53. 
s t w i e r d z a m 
brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia 

U z a s a d n i e n i e 
Inwestor - OLEŚNICADIS Sp. z o. o., ul. Moniuszki 69, 56-400 Oleśnica, wnioskiem z dnia 23.02.2011r. zwrócił się do Burmistrza Miasta Oleśnicy o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia. Z uwagi na stwierdzone braki formalne Burmistrz Miasta Oleśnicy pismem z dnia 25.02.2011r. znak GR.1.76374.9-2/2011 wezwał Inwestora do uzupełnienia braków. Wszystkie wymagane dokumenty wymienione w art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.). zostały ostatecznie uzupełnione przez Inwestora w dniu 03.03.2011r. 
Zawiadomieniem z dnia 07.03.2011r. znak: GR.1.76374.9-4/2011 Burmistrz Miasta Oleśnicy powiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. budowie stacji paliw płynnych na terenie obiektu handlowego E.LECLERC w Oleśnicy przy ul. Moniuszki 69, dz. 28/2 AM-53. i możliwości zapoznania się z aktami sprawy oraz czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji o prawie wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. 
Po rozpatrzeniu wniosku Inwestora stwierdzono, że planowane przedsięwzięcie zalicza się do przedsięwzięć wymienionych w § 3 ust.1 pkt 35 z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213 poz.1397). Jest to przedsięwzięcie dla którego przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane. 
Zgodnie z art. 63 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227), obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza, w drodze postanowienia, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Postanowienie to zgodnie z art. 64 ust.1 pkt 1 i pkt 2 wydaje się po zasięgnięciu opinii regionalnego dyrektora ochrony środowiska i organu, o którym mowa w art.78, w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o których mowa w art.72 ust.1 pkt 1-3, 10 11 i 13 w/w ustawy. 
Zgodnie z art.64 ust.1 pkt 1 i pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227ze zm.) organ prowadzący postępowanie wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Oleśnicy i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. 
Organy te wydały opinie: 
–Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Oleśnicy – postanowienie z dnia 15.03.2011r. (data wpływu do tut. urzędu 17.03.2011r.) znak: ZNS-JC-61-8/11 wyrażające opinię o potrzebie przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko projektowanego przedsięwzięcia, 
–Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu – postanowienie z dnia 06.04.2011r. (data wpływu do urzędu: 13.04.2011r.) znak: WOOŚ.4240.179.2011.BM.2 wyrażające opinię, że dla przedmiotowego przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. 
Burmistrz Miasta Oleśnicy po wnikliwym przeanalizowaniu zgromadzonej dokumentacji, uwzględniając aspekty uwarunkowań wymienionych w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227ze zm.) tj. rodzaj, skalę i charakter inwestycji, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z realizacją inwestycji, prawdopodobieństwo, czas trwania, zasięg oddziaływania, a także emisje i uciążliwości związane z eksploatacją inwestycji, gęstość zaludnienia wokół inwestycji, wielkość i złożoność oddziaływania oraz usytuowanie przedsięwzięcia z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, usytuowanie przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony oraz niewielkie ryzyko wystąpienia poważnej awarii, a także biorąc pod uwagę opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Oleśnicy i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu uznał, iż planowane przedsięwzięcie nie powinno znacząco negatywnie oddziaływać na środowisko i tym samym nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i Postanowieniem z dnia 10 maja 2011r. znak: GR.176374.9-10/2011 odstąpił od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn. budowie stacji paliw płynnych na terenie obiektu handlowego E.LECLERC w Oleśnicy przy ul. Moniuszki 69, dz. 28/2 AM-53. Szczegółowo przeanalizowano kryteria związane z kwalifikowaniem przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i uznano, że planowane przedsięwzięcie nie spowoduje zmiany standardów jakości środowiska, które nie są przekraczane na danym terenie oraz nie wprowadzi nowych czynników wpływających degradująco na środowisko. 
Z informacji zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia wynika, iż projektowane przedsięwzięcie obejmuje budowę stacji paliw w tym m.in.: stanowisk do dystrybucji paliw, placów i dróg wewnętrznych, szczelnej nawierzchni terenu dystrybucji paliw, montaż zbiorników paliwowych do magazynowania Pb i ON, a także niezbędnej infrastruktury technicznej (przyłącza) itd. Inwestycja realizowana będzie w bliskiej odległości od centrum usługowo-handlowego E.Leclerc (ok. 40m). Aktualnie teren, na którym planowana jest stacja paliw stanowi plac parkingowy utwardzony kostką betonową wraz z trawnikiem i drzewkami. Dla obszaru, na którym realizowana będzie przedmiotowa inwestycja, nie ma obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w związku z czym nie stwierdzono zgodności planowanej inwestycji z zapisami zawartymi w mpzp. 
Na etapie realizacji planowanej inwestycji wystąpią oddziaływania na środowisko, związane z emisją zanieczyszczeń pyłowo-gazowych, emisją hałasu, a także będą powstawały odpady. Planowana inwestycja na etapie budowy oddziaływać będzie na otoczenie w sposób odwracalny, nieuciążliwy oraz krótkotrwały, trwający adekwatnie do czasu i zakresu prowadzonych prac. Po zakończeniu robót teren planowanej inwestycji zostanie uporządkowany i zagospodarowany celem pełnienia zamierzonych funkcji. 
Planowana stacja paliw powinna spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 243, poz. 2063 z późn. zm.) oraz innych przepisów szczegółowych w zakresie dotyczącym ochrony środowiska. 
Mając na uwadze charakter planowanej działalności oddziaływania na środowisko mogą mieć złożony charakter – o różnym stopniu ich natężenia, czasie trwania, a także zasięgu. Na etapie eksploatacji planowanego przedsięwzięcia wystąpi emisja zanieczyszczeń do powietrza atmosferycznego, głównie w postaci węglowodorów alifatycznych i aromatycznych, tlenków azotu, tlenków węgla, dwutlenku siarki pochodząca m.in. z: 
- spalania paliw w silnikach spalinowych pojazdów, 
- napełniania zbiorników paliwowych z cystern, 
- napełniania zbiorników paliwowych tankowanych pojazdów. 
Mając na uwadze przestawione w karcie informacyjnej uwarunkowania techniczno-organizacyjne oraz konieczne do zastosowania (określone przepisami ww. rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005r.) rozwiązania zapobiegające lub minimalizujące emisję zanieczyszczeń do środowiska w toku prowadzonej działalności, stężenie emitowanych substancji zanieczyszczających powietrze atmosferyczne nie powinno przekroczyć dopuszczalnych norm. 
W wyniku prowadzonej działalności generowany będzie hałas do środowiska, związany głównie z ruchem pojazdów mechanicznych. Emitowany hałas może mieć wpływ na klimat akustyczny, terenów sąsiadujących z planowaną inwestycją. Pomiędzy terenem inwestycji, a najbliższą zabudową mieszkaniową – wielorodzinną (w odległości ok. 45m) występują inne obiekty (nie przeznaczone do zamieszkania przez ludzi), pełniące rolę częściowego ekranowania generowanego hałasu w związku z funkcjonowaniem inwestycji. Ponadto inwestor planuje nasadzenie wysokiej zieleni izolującej emitowany hałas przy granicy działek nr 16/9 i 16/17 AM-54, usytuowanych od strony budynku mieszkalnego. Mając na uwadze przedstawione uwarunkowania lokalizacyjne, czas funkcjonowania przedmiotowej stacji (w godz. 07:00 – 22:00) oraz planowane do realizacji rozwiązania mające na celu ograniczenie emisji i imisji hałasu w środowisku, na terenach chronionych akustycznie nie powinny zostać przekroczone dopuszczalne poziomy hałasu. 
Wskutek prowadzonej działalności w projektowanym obiekcie będą powstawały ścieki sanitarne oraz zanieczyszczone wody opadowe i roztopowe. Ścieki sanitarne odprowadzane będą do kanalizacji sanitarnej, natomiast wody opadowe z terenu stacji po oczyszczeniu w separatorze substancji ropopochodnych będą odprowadzane do kanalizacji deszczowej. 
W trakcie prowadzonej działalności w zakresie dystrybucji paliw będą powstawały odpady niebezpieczne oraz odpady inne niż niebezpieczne, które gromadzone będą w miejscu wydzielonym i zabezpieczonym przed dostępem osób postronnych. 
W prowadzonym postępowaniu uwzględniono wszystkie elementy OOŚ wymagane przez Dyrektywę nr 85/337/EWG, dyrektywę siedliskową oraz dyrektywę ptasią. 
Projektowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza granicami obszarów chronionych wymienionych w art. 6 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009r., Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.), w tym poza obszarami NATURA 2000 oraz potencjalnymi obszarami NATURA 2000 i z tego względu, jak również z uwagi na charakter przedsięwzięcia, zakres planowanych prac oraz krótkotrwałe oddziaływanie na etapie realizacji inwestycji, nie powinno znacząco oddziaływać na obszary NATURA 2000. Najbliżej położony obszar NATURA 2000 – proponowany Specjalny Obszar Ochrony siedlisk NATURA 2000 „Dolina Oleśnicy i Potoku Boguszyckiego” PHL020091 znajduje się w odległości około 1,5 km. W związku z powyższym nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, w tym oddziaływania na siedliska przyrodnicze oraz gatunki roślin i zwierząt, dla których wyznaczono ww. obszar NATURA 2000. 
Na terenie przedmiotowego przedsięwzięcia nie znajdują się uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej, obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych, obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych. Inwestycja nie jest także zlokalizowana na obszarach wybrzeży, obszarów górskich lub leśnych, obszarach przylegających do jezior oraz na obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne. Planowane przedsięwzięcie nie obejmuje również terenów, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone. 
Z uwagi na to, że planowane przedsięwzięcie realizowane będzie w znacznej odległości od granic kraju oraz ze względu na ograniczony do najbliższego otoczenia zasięg oddziaływania, nie występuje transgraniczne oddziaływanie na środowisko. 
W prowadzonym przez organ postępowaniu nie wpłynęły żadne wnioski od stron postępowania ani od społeczeństwa, tym samym uznano, że nikt oraz żadna ze stron nie wnosi uwag i zastrzeżeń. 
Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, jest burmistrz. 
Ze względu na zlokalizowanie przedmiotowego przedsięwzięcia poza terenami cennymi przyrodniczo oraz biorąc pod uwagę charakter i zakres planowanych prac budowlanych których okres oddziaływania będzie krótkotrwały i ograniczony do najbliższego otoczenia inwestycji, a także rodzaj i skalę przedsięwzięcia, które z racji charakteru nie pociąga za sobą znaczących zagrożeń (jego funkcjonowanie nie powinno powodować uciążliwości dla środowiska), biorąc pod uwagę informacje zawarte w dostarczonej karcie informacyjnej o planowanym przedsięwzięciu oraz w wyniku szczegółowej analizy możliwego wpływu przedmiotowej inwestycji na środowisko, postanowiono jak w sentencji decyzji. 

Pouczenie: 
Zgodnie z art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji o których mowa w art. 72 ust. 1 w/w ustawy. 
Od niniejszej decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1, za moim pośrednictwem w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Dokonano zapłaty opłaty skarbowej 
w wysokości 205,00 złotych 
na podstawie ustawy z dnia 16.11.2006r. 
o opłacie skarbowej 
(Dz. U. Nr 225 poz.1635 ze zm.) 
Wpłata dnia 10303.2011r. na konto nr 
44 9584 0008 2001 0000 0055 0021 

Załączniki: 
1.Charakterystyka przedsięwzięcia 

Załącznik do decyzji Nr GR.1.76374.9-11/2011 z dnia 20.05.2011r. 

Charakterystyka przedsięwzięcia 

„Budowa stacji paliw płynnych na terenie obiektu handlowego E.LECLERC w Oleśnicy przy ul. Moniuszki 69, dz. 28/2 AM-53” 

a.Rodzaj, skala i usytuowanie przedsięwzięcia 
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 35 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r.w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213 poz. 1397.), projektowane przedsięwzięcie zaliczane jest do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. 
Inwestycja ma na celu budowę stacji paliw płynnych, w tym m.in. stanowisk do dystrybucji paliw płynnych, montaż zbiorników paliwowych do magazynowania Pb i ON, a także niezbędnej infrastruktury technicznej (przyłącza), itd. 

b.Powierzchnia projektowanego przedsięwzięcia oraz dotychczasowy sposób wykorzystywania i pokrycie szatą roślinną terenu inwestycji 
Inwestycja realizowana będzie w bliskiej odległości od centrum usługowo-handlowego E.Leclerc (ok. 40 m). Aktualnie teren, na którym planowana jest stacja paliw stanowi plac parkingowy utwardzony kostką betonową wraz z trawnikiem i drzewkami. 

c.Rodzaj technologii 
Planuje się zastosowanie technologii typowych. Nawierzchnia zostanie wykonana z kostki betonowej, stanowisko tankowania paliw płynnych obsługiwane dwustronnie do samochodów osobowych, 1 dystrybutor TIR, wiaty nad stanowiskami tankowania o konstrukcji stalowej, zbiorniki podziemne paliw płynnych Pb i ON o łącznej pojemności 80m3 wraz z budynkiem obsługi stacji. 

d.Przewidywane ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii 
Eksploatacja inwestycji nie będzie wiązała się z zużyciem surowców, materiałów i paliw. 
- energia elektryczna – około 10,0 kW 
- woda – około 0,5m3/d 
Ilości wykorzystanych surowców, materiałów, paliw na etapie realizacji przedsięwzięcia będą wynikać zarówno z przyjętej technologii i zaprojektowanej zdolności produkcyjnej oraz uzgodnień wnioskodawcy z dostawcami. Szczegółowość tych danych będzie większa na poziomie projektu budowlanego lub jego założeń. 

e.Rozwiązania chroniące środowisko 
W czasie wykonywania robót ziemnych i budowlanych zostanie zastosowane ogrodzenie tymczasowe z płyt pełnych wokół całego terenu budowy w celu odizolowania wpływu hałasu na tereny pobliskie. Roboty ziemne ograniczone będę w czasie tj. od godz. 08:00 do 16:00 i trwać będą ok. 3-5 dni. 
Nie przewiduje się zwiększenia hałasu na etapie funkcjonowania inwestycji. Ponadto planowana jest do wykonania zieleń izolacyjna, mająca za zadanie ograniczanie hałasu. Utwardzony plac, ujmowanie wód opadowych w system kanalizacyjny z systemem separacyjnym ma chronić przed zanieczyszczeniem gruntu substancjami ropopochodnymi. Zbiorniki podziemne paliw płynnych wyposażone w ciągły system szczelności sygnalizacji przecieków, hermetyzacja „dużego oddechu” mającego miejsce w czasie rozładunku paliw, zabezpieczenie odpowietrzeń zbiorników podziemnych, zminimalizowanie emisji w czasie tankowania benzyn poprzez zastosowanie nowoczesnych dystrybutorów posiadających system odsysania oparów z baku pojazdu klienta, piezometryczny monitoring gleby i wód gruntowych. 

f.Rodzaje i przewidywane ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko. 
a) ilość i sposób odprowadzania ścieków socjalno-bytowych: 
około 0,5 m3/d – z kiosku stacji ,odprowadzane do kanalizacji sanitarnej 
b) ilość i sposób odprowadzania ścieków technologicznych: 
około 15,0 l/d – z nawierzchni szczelnej, drogi dojazdowej i miejsc postojowych odprowadzane poprzez ciąg kanalizacji deszczowej do projektowanego zespołu separacyjnego substancji ropopochodnych 
c) ilość i sposób odprowadzania wód opadowych: 
około 3,5 l/s – z wiaty kiosku i stacji doprowadzane do kanalizacji deszczowej 
d) rodzaj, przewidywane ilości i sposób postępowania z odpadami: 
W czasie budowy powstające odpady z opakowań urządzeń, materiałów budowlanych i używanych do izolowania i uszczelniania elementów konstrukcji budowlanych, opakowania po rozpuszczalnikach i inne mają wyznaczone miejsce składowania w istniejącym ogrodzonym miejscu składowania odpadów dla marketu E.Leclerc. 
W czasie funkcjonowania stacji paliw opakowania kartonowe, folie z opakowań, pojemniki plastikowe i inne odpady stałe gromadzone będą w istniejącym specjalnie wydzielonym miejscu przy budynku Centrum Handlowego E.Leclerc. Przewidywana ilość ok. 0,1 m3/dobę. 

g.Możliwe transgraniczne oddziaływanie na środowisko. 
Nie występuje transgraniczne oddziaływanie na środowisko. 

h.Obszary podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody, znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia 
Projektowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza obszarami NATURA 2000, w tym poza potencjalnymi obszarami NATURA 2000. Z uwagi na charakter przedsięwzięcia, zakres planowanych prac oraz krótkotrwałe oddziaływanie na etapie realizacji inwestycji, nie powinno znacząco oddziaływać na obszary NATURA 2000. Najbliżej położony obszar NATURA 2000 – proponowany Specjalny Obszar Ochrony siedlisk NATURA 2000 „Dolina Oleśnicy i Potoku Boguszyckiego” PHL020091 znajduje się w odległości około 1,5 km.

publishfrompuste2015-09-23 00:00:00
_activepuste1
slugpusted-e-c-y-z-j-a-o-srodowiskowych-uwarunkowaniach

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..