2015-09-23

D E C Y Z J A umarzająca postępowanie

Oleśnica, dnia 14 lipca 2010r. 





D E C Y Z J A 
umarzająca postępowanie 





GR.1.76374.12-10/2010 

Na podstawie art. 104 i 105 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 ze zm.), przy uwzględnieniu przepisów art. 64 ust.1 i art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008r. Nr 199 poz. 1227 ze zm.) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. Nr 257 poz.2573 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Miasta Oleśnica, w imieniu którego działa na podstawie udzielonego w dniu 06 czerwca 2008r. przez Zastępcę Burmistrza Henryka Bernackiego pełnomocnictwa przedstawiciel firmy Trans-GAZ Jerzy Hnat, Robert Hnat, Danuta Niemiec Spółka Jawna Pan Jerzy Waldemar Hnat, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie drenażu niecek basenowych oraz odprowadzenia wód drenarskich do stawu miejskiego w ramach przedsięwzięcia p.n.: „Budowa lodowiska z funkcją kortów i zapleczem socjalnym i fitness oraz przebudowa i rozbudowa basenu wraz z zagospodarowaniem terenu (dojazdy, parkingi, ciągi piesze i rowerowe, mała architektura, itp.)” 

umarzam postępowanie 

w sprawie określenia środowiskowych uwarunkowań dla przedsięwzięcia polegającego na budowie drenażu niecek basenowych oraz odprowadzenia wód drenarskich do stawu miejskiego w ramach przedsięwzięcia p.n.: „Budowa lodowiska z funkcją kortów i zapleczem socjalnym i fitness oraz przebudowa i rozbudowa basenu wraz z zagospodarowaniem terenu (dojazdy, parkingi, ciągi piesze i rowerowe, mała architektura, itp.). 
Przedsięwzięcie polega na budowie drenażu niecek basenowych oraz odprowadzenia wód drenarskich do stawu miejskiego. Obecnie na terenie działek planowanego przedsięwzięcia znajduje się kąpielisko miejskie wraz z budynkami przebieralni i technologii oraz zielone tereny rekreacyjne miasta – stawy miejskie. 

U z a s a d n i e n i e 

Inwestor – Miasto Oleśnica, w imieniu którego działa na podstawie udzielonego w dniu 06 czerwca 2008r. przez Zastępcę Burmistrza Henryka Bernackiego pełnomocnictwa przedstawiciel firmy Trans-GAZ Jerzy Hnat, Robert Hnat, Danuta Niemiec Spółka Jawna Pan Jerzy Waldemar Hnat, wnioskiem z dnia 24.05.2010r. z datą wpływu 27.05.2010r. zwrócił się do Burmistrza Miasta Oleśnicy o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia, dołączając do wniosku kartę informacyjną przedsięwzięcia. 
Zawiadomieniem z dnia 02.06.2010 znak: GR.1 76374.12-4/2010 Burmistrz Miasta Oleśnicy powiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego i możliwości zapoznania się z aktami sprawy. 
Zgodnie z art.64 ust.1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. Nr 199 poz. 1227) organ prowadzący postępowanie wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Oleśnicy i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko 
Organy te wydały opinie: 
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Oleśnicy – pismo z dnia 11.06.2010r. znak: ZNS-61-22/jc/10 informujące, że projektowane przedsięwzięcie inwestycyjne w myśl aktualnie obowiązujących przepisów prawnych nie kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, a więc nie występuje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko projektowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego, 
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu – pismo z dnia 23.06. 2010r. (data wpływu: 28.06.2010r.) znak RDOŚ-02-WOOŚ-6613-3/451/10/ag informujące, iż przedmiotowe przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do planowanych przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, zatem nie zachodzi konieczność potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko projektowanego przedsięwzięcia. 
Po przeanalizowaniu załączonej do wniosku karty informacyjnej o planowanym przedsięwzięciu oraz biorąc pod uwagę otrzymane opinie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Oleśnicy uznano, że z uwagi na rodzaj i skalę przedsięwzięcia, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z realizacją inwestycji, brak ryzyka wystąpienia poważnej awarii oraz usytuowanie, przedsięwzięcie to nie spowoduje zmiany standardów jakości środowiska, które nie są przekraczane na danym terenie oraz nie wprowadzi nowych czynników wpływających degradująco na środowisko. 
Ponadto w przedmiotowym przypadku nie zachodzą szczególne uwarunkowania zawarte w art. 63 ust.1 ustawy. Zakres przedsięwzięcia jest ograniczony do budowy drenażu basenów wraz z odprowadzeniem powstałych ścieków do stawu miejskiego. 
Podstawowym środkiem zmniejszającym oddziaływanie planowanej inwestycji na środowisko na etapie budowy powinna być właściwa organizacja robót oraz postępowanie z urobkiem w czasie wykonywania wykopów. W projekcie budowlanym i wykonawczym zostanie przekazany sposób postępowania z odpadami i nadmiarem gruntu z wykopów i miejsce jego ewentualnego składowania. Roboty ziemne prowadzone będą w taki sposób, aby warstwa ziemi urodzajnej była zdejmowana oddzielnie i odkładana do wykorzystania przy zakładaniu zieleni i rekultywacji po zakończeniu robót. 
Odpady powstałe w czasie prowadzonych robót (głównie pochodzące z wykopów) zostaną zagospodarowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 
Oddziaływania powstałe w fazie przygotowania i realizacji robót będą miały charakter odwracalny oraz będą występowały w relatywnie krótkim czasie. Wielkość tych oddziaływań nie spowoduje trwałych skutków w środowisku. 
Po zakończeniu budowy drenażu nie będą występować negatywne oddziaływania dla środowiska i zdrowia ludzi. 
W czasie eksploatacji terenu czynnikami zmniejszającymi oddziaływanie na środowisko będą: właściwa konserwacja i pielęgnacja zieleni, zapewnienie stałej drożności kanalizacji deszczowej oraz właściwa organizacja robót na czas remontów i napraw. 
W czasie trwania robót budowlanych jako efekt pracy sprzętu mechanicznego wystąpi hałas, jednak jego oddziaływanie będzie tymczasowe i krótkotrwałe. Ponadto z uwagi na fakt, że prace odbywają się na wolnym powietrzu, hałas ten nie będzie uciążliwy dla otoczenia. 
Występujące drgania przy zagęszczaniu podłoża gruntowego będą miały niewielki wpływ na środowisko i bezpośrednie otoczenie z uwagi na odległość zabudowy. 
Odpady występować będą w postaci usuwanego gruntu i przewiduje się ich zagospodarowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami. 
Planowane prace montażowe w niewielkim stopniu wpłyną na poszczególne elementy środowiska tj. powietrze, hałas, wody powierzchniowe i podziemne. 
Zamierzone przedsięwzięcie na etapie realizacji inwestycji nie spowoduje wprowadzenia do środowiska substancji i energii, prace montażowe nie spowodują powstania odpadów. Do stawu miejskiego podczas eksploatacji obiektu za pomocą drenażu odprowadzane będzie 18l/s ścieków pochodzących z niecek basenowych. W ramach Inwestycji nie przewiduje się wykorzystania wody, gazu, energii elektrycznej i paliw. 
Przedmiotowe przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza granicami obszarów chronionych, wymienionych w art. 6 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (DZ. U. z 2009r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.), w tym poza obszarami Natura 2000 (najbliżej położony obszar Natura 2000 – proponowany Specjalny Obszar Ochrony Siedlisk Natura 2000 „Dolina Oleśnicy i Potoku Boguszyckiego” PLH 020091 znajduje się w odległości ok. 100m). W związku z powyższym nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w zakresie wpływu inwestycji na obszary NATURA 2000. 
Dla terenu, na którym ma być prowadzone przedsięwzięcie nie ma ustalonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 

Z uwagi na to, że planowane przedsięwzięcie realizowane będzie w znacznej odległości od granic kraju oraz ze względu na ograniczony do najbliższego otoczenia zasięg oddziaływania, nie występuje transgraniczne oddziaływanie na środowisko. 
W prowadzonym postępowaniu uwzględniono wszystkie elementy OOŚ wymagane przez Dyrektywę nr 85/337/EWG, dyrektywę siedliskową oraz dyrektywę ptasią. 
Zgodnie z art. 59 ust.1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wymaga realizacja następujących planowanych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko: planowanego przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, jeżeli obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko został stwierdzony na podstawie art. 63 ust.1. Rodzaje przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wymagających sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko oraz rodzaje przedsięwzięć, dla których obowiązek sporządzenia raportu może być wymagany, w tym przypadki, gdy zmiany dokonywane w obiektach są kwalifikowane jako przedsięwzięcia, biorąc pod uwagę rodzaj działalności, wielkość produkcji i inne parametry techniczne oraz charakterystykę przedsięwzięcia, zostały określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. z 2004r. Nr 257 poz. 2573 ze zm. ). 
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z przepisami art.71 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, określa środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia. Uzyskanie takiej decyzji wymagają planowane przedsięwzięcia o których mowa w art.71 ust.2 pkt 1 i 2 cytowanej jw. ustawy, klasyfikujące się do wymienionych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. z 2004r. Nr 257 poz. 2573 ze zm. ) 
Realizacja przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, w myśl art. 59 ust.1 cyt. jw. ustawy wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. 
Analizując wniosek, stwierdzono, że przedmiotowe zamierzenie inwestycyjne w aktualnym stanie prawnym nie kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko oraz nie mieści się w zapisach wymienionych w § 2 i 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko. 
Nie jest to także przedsięwzięcie podprogowe – w rozumieniu wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego. 
Zatem wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia stało się bezprzedmiotowe. 
Zgodnie z art. 105 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 ze zm.), jeżeli postępowanie z jakiejkolwiek przyczyny stało się bezprzedmiotowe, organ administracji publicznej wydaje decyzję o umorzeniu postępowania. 

Wobec powyższego postanowiono orzec, jak w sentencji niniejszej decyzji 

Pouczenie: 
Od niniejszej decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1, za moim pośrednictwem w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..