2015-09-23

D E C Y Z J A umarzająca postępowanie

Oleśnica, dnia 08 czerwca 2011r. 





D E C Y Z J A 
umarzająca postępowanie 





GR.1.6220.1-8/2011 
Na podstawie art. 104 i 105 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 ze zm.), przy uwzględnieniu przepisów art. 64 ust.1 i art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008r. Nr 199 poz. 1227 ze zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010r. Nr 213 poz. 1397), po rozpatrzeniu wniosku Polskiej Telefonii Komórkowej CENTERTEL Sp. z o.o., w imieniu którego działa na podstawie udzielonego pełnomocnictwa Pan Piotr Skołucki ul. Żółta 10, 50-043 Wrocław, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowa stacji bazowej telefonii komórkowej dla Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o. nr 10558/8385 OLEŚNICA PÓŁNOC, zlokalizowanej w Oleśnicy przy ul. Łużyckiej 20, na działce nr 8, AM-51, obręb Oleśnica, na istniejącej wieży kościoła należącego do Parafii Prawosławnej p.w. Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Oleśnicy”. 


umarzam postępowanie 

w sprawie określenia środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowa stacji bazowej telefonii komórkowej dla Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o. nr 10558/8385 OLEŚNICA PÓŁNOC, zlokalizowanej w Oleśnicy przy ul. Łużyckiej 20, na działce nr 8, AM-51, obręb Oleśnica, na istniejącej wieży kościoła należącego do Parafii Prawosławnej p.w. Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Oleśnicy”. 
Przedsięwzięcie będzie polegało na montażu na istniejącej wieży kościelnej Parafii Prawosławnej p.w. Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Oleśnicy sześciu anten sektorowych oraz jednej anteny radiolinii. Nie planuje się budowy nowych obiektów, a jedynie odpłatny najem istniejącej infrastruktury. 


U z a s a d n i e n i e 

Inwestor – Polska Telefonia Komórkowa CENTERTEL Sp. z o.o., w imieniu którego działa na podstawie udzielonego pełnomocnictwa Pan Piotr Skołucki 
ul. Żółta 10, 50-043 Wrocław, wnioskiem z dnia 14.04.2011r. z datą wpływu 18.04.2011r. zwrócił się do Burmistrza Miasta Oleśnicy o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizacje przedmiotowego przedsięwzięcia, dołączając do wniosku kartę informacyjną przedsięwzięcia oraz inne wymagane dokumenty wymienione w art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.). 
Zawiadomieniem z dnia 19.04.2011r. znak: GR.1.6220.1-2/2011 Burmistrz Miasta Oleśnicy powiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego i możliwości zapoznania się z aktami sprawy oraz czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji o prawie wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. 
Zgodnie z art.64 ust.1 pkt 1 i pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227ze zm.) organ prowadzący postępowanie wystąpił do Dolnośląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego we Wrocławiu i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. 
Organy te wydały opinie: 
– Dolnośląski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny we Wrocławiu – pismo z dnia 16.05.2011r. (data wpływu do urzędu: 18.05.2011r.) znak: ZNS-RG-620-558/11 informujące, że projektowane przedsięwzięcie inwestycyjne w myśl aktualnie obowiązujących przepisów prawnych nie kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, a więc nie występuje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko projektowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego, 
– Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu – pismo z dnia 10.05.2011r. (data wpływu do urzędu: 13.05.2011r.) znak: WOOŚ.4240.348.11.AMK, informujące, iż przedmiotowe przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do planowanych przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, zatem dla przedmiotowej inwestycji nie wydaje się decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. 
Zgodnie z art. 59 ust.1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wymaga realizacja następujących planowanych przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko: planowanego przedsięwzięcia mogącego zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, jeżeli obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko został stwierdzony na podstawie art. 63 ust.1. Rodzaje przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, wymagających sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko, oraz rodzaje przedsięwzięć, dla których obowiązek sporządzenia raportu może być wymagany, w tym przypadki, gdy zmiany dokonywane w obiektach są kwalifikowane jako przedsięwzięcia mogące zawsze znacząco oddziaływać na środowisko lub mogące potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, zostały określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010r. Nr 213 poz. 1397). 
Planowane przedsięwzięcie w aktualnym stanie prawnym nie jest zaliczane do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. 
Nie jest to także przedsięwzięcie podprogowe – w rozumieniu wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego. 
Burmistrz Miasta Oleśnicy po wnikliwym przeanalizowaniu zgromadzonej dokumentacji, uwzględniając aspekty uwarunkowań wymienionych w art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227ze zm.) tj. rodzaj, skalę i charakter inwestycji, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z realizacją inwestycji, prawdopodobieństwo, czas trwania, zasięg oddziaływania, a także emisje i uciążliwości związane z eksploatacją inwestycji, gęstość zaludnienia wokół inwestycji, wielkość i złożoność oddziaływania oraz usytuowanie przedsięwzięcia z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, usytuowanie przedsięwzięcia względem obszarów wymagających specjalnej ochrony oraz niewielkie ryzyko wystąpienia poważnej awarii, a także biorąc pod uwagę opinię Dolnośląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego we Wrocławiu i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu uznał, iż planowane przedsięwzięcie nie powinno znacząco negatywnie oddziaływać na środowisko, a tym samym nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i Postanowieniem z dnia 24 maja 2011r. znak: GR.1.6220.1-7/2011 odstąpił od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn.: „Budowa stacji bazowej telefonii komórkowej dla Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel Sp. z o.o. nr 10558/8385 OLEŚNICA PÓŁNOC, zlokalizowanej w Oleśnicy przy ul. Łużyckiej 20, na działce nr 8, AM-51, obręb Oleśnica, na istniejącej wieży kościoła należącego do Parafii Prawosławnej p.w. Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Oleśnicy”. Szczegółowo przeanalizowano kryteria związane z kwalifikowaniem przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i uznano, że planowane przedsięwzięcie nie spowoduje zmiany standardów jakości środowiska, które nie są przekraczane na danym terenie oraz nie wprowadzi nowych czynników wpływających degradująco na środowisko. 
Z informacji zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia wynika, iż instalacja będzie się składała z instalacji antenowej oraz szaf technicznych, zlokalizowanych w wieży kościelnej. Projektowane przedsięwzięcie obejmuje montaż na istniejącej wieży kościelnej sześć anten sektorowych, tworzących 3 sektory (po 2 anteny na sektor), skierowanych na azymuty: 70°, 210° i 310°. Każdy z sektorów będzie stanowiła jedna antena typu 7760.00 oraz jedna antena typu 7752.00. Na wieży zostanie zainstalowana także jedna antena radiolinii typu RLA15-06. Dla potrzeb stacji bazowej będzie wykonana instalacja zasilająca w energię elektryczną oraz instalacja odgromowa. Omawiana stacja bazowa pracować będzie w systemach GSM900, GSM1800, UMTS. 
Stacja bazowa zlokalizowana będzie w centrum miasta, wśród zabudowy mieszkaniowo-usługowej wielorodzinnej i usługowej. Pod osiami (wektorami) promieniowania anten w zasięgu 70m od osi anten znajdują się: 
- na azymucie 70° jeden budynek o wysokości 11,0 m, 
- na azymucie 210° jeden budynek o wysokości 13,0, 
- na azymucie 310° jeden budynek o wysokości 8,0 m. 
Wszystkie miejsca wokół stacji bazowej będą dostępne dla ludności, jednak nie znajdują się one w osi głównej wiązki promieniowania anteny. Dostęp do wieży kościoła, na której zostaną zainstalowane anteny, jest ograniczony i możliwy wyłącznie za zgodą właściciela budynku. 
Pod planowaną inwestycją budowy stacji bazowej telefonii komórkowej zostało wynajęte miejsce na wieży kościoła pod anteny oraz urządzenia techniczne o łącznej powierzchni ok. 12 m2. Urządzenia nadawczo-odbiorcze zostaną umieszczone wewnątrz szaf technicznych w wieży kościoła. Urządzenia te będą zamknięte w obudowach ekranujących, uszczelnionych pod względem elektromagnetycznym, dzięki czemu emisja pola elektromagnetycznego z ich wnętrza jest pomijalna. 
Instalacja urządzeń na wieży nie spowoduje zanieczyszczeń wprowadzanych do powietrza. Jedynie montaż i demontaż elementów instalacji może wymagać wykonania prac spawalniczych w bardzo niewielkim zakresie. Wielkość emisji zanieczyszczeń w wyniku prowadzenia tych prac jest pomijanie mała, ma niewielki zasięg i nie będzie miała wpływu na czystość powietrza w rejonie lokalizacji stacji. 
Urządzenia nadawczo-odbiorcze stacji bazowej będą zamknięte w obudowach ekranujących, uszczelnionych pod względem elektromagnetycznym, dzięki czemu szkodliwa emisja pola elektromagnetycznego z ich wnętrza jest pomijalna. Kable antenowe (fidery) są ekranowane i odpowiednio uziemiane, dlatego nie stanowią źródła promieniowania. Eksploatacja stacji bazowej nie wymaga poboru wody i nie będzie źródłem wprowadzania ścieków do wód lub ziemi ze względu na jej bezobsługowy charakter. Szacunkowe zapotrzebowanie na energię elektryczną wynosi 25,8 kW (max). 
Jedynym elementem stacji bazowej, mogącym powodować hałas, jest klimatyzator zamontowany w szafach technicznych, którego poziom dźwięku nie będzie przekraczał wartości dopuszczalnych, określonych w aktach prawnych. 
Wieża kościoła, na której planowana jest inwestycja nie stanowi miejsca gniazdowania żadnych gatunków ptaków oraz nie jest miejscem potencjalnego rozrodu i hibernacji nietoperzy. Obiekt wieży kościoła jest zabezpieczony przed możliwością tworzenia gniazd przez różne gatunki ptaków poprzez pełne oszklenie otworów okiennych oraz zabezpieczenia z siatek na elewacji. 
Planowane prace montażowe w niewielkim stopniu wpłyną na poszczególne elementy środowiska tj. powietrze, hałas, wody powierzchniowe i podziemne. 
Zamierzone przedsięwzięcie nie spowoduje wprowadzenia do środowiska substancji i energii. W ramach Inwestycji nie przewiduje się wykorzystania wody, surowców i paliw. Realizacja przedsięwzięcia, utrzymania i likwidacji obiektu jest powierzana przez operatora podmiotom zewnętrznym w ramach zawartych umów cywilno-prawnych. Podmioty te zobowiązane są do prowadzenia gospodarki odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 
Wyżej wymienione emisje i oddziaływania będą miały charakter krótkotrwały i ustąpią wraz zakończeniem prac. Wymienione uciążliwości o charakterze niezorganizowanym nie powinny być dokuczliwe, ponadto biorąc pod uwagę przejściowość prac montażowych należy uznać, że ten etap nie spowoduje trwałych negatywnych zmian w środowisku. Niewielki zakres planowanych robót, stosowanie typowych i powszechnych technologii nie powinno spowodować przekroczenia dopuszczalnych standardów środowiska. 
Projektowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza granicami obszarów chronionych wymienionych w art. 6 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. 2009, Nr 151, poz. 1220 ze zm.), w tym poza obszarami NATURA 2000 oraz potencjalnymi obszarami NATURA 2000 i z tego względu, jak również z uwagi na charakter przedsięwzięcia, zakres planowanych prac oraz krótkotrwałe oddziaływanie na etapie realizacji inwestycji, nie powinno znacząco oddziaływać na obszary NATURA 2000. Najbliżej położony obszar NATURA 2000 – proponowany Specjalny Obszar Ochrony siedlisk NATURA 2000 „Dolina Oleśnicy i Potoku Boguszyckiego” PHL020091 znajduje się w odległości około 0,8 km. W związku z powyższym nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, w tym oddziaływania na siedliska przyrodnicze oraz gatunki roślin i zwierząt, dla których wyznaczono ww. obszar NATURA 2000. 
Na terenie przedmiotowego przedsięwzięcia nie znajdują się obszary ochrony uzdrowiskowej, obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych, obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych. Inwestycja nie jest także zlokalizowana na obszarach wybrzeży górskich lub leśnych, obszarach przylegających do jezior oraz nie obejmuje również terenów, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone. 
Budynek, na którym usytuowane mają być anteny, położony jest w granicach obszaru wpisanego na podstawie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu nr 390 z dnia 25.11.1956r. do rejestru zabytków historycznego ośrodka miasta Oleśnicy. Ponadto sam budynek kościoła to obecnie cerkiew p.w. Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Oleśnicy, wpisany do rejestru zabytków nr A/1348/972 w dniu 08.04.1963r. 
Z uwagi na to, że planowane przedsięwzięcie realizowane będzie w znacznej odległości od granic kraju oraz ze względu na ograniczony do najbliższego otoczenia zasięg oddziaływania, nie występuje transgraniczne oddziaływanie na środowisko. 
W prowadzonym postępowaniu uwzględniono wszystkie elementy OOŚ wymagane przez Dyrektywę nr 85/337/EWG, dyrektywę siedliskową oraz dyrektywę ptasią. 
Dla terenu, na którym ma być prowadzone przedsięwzięcie zgodnie w obecnym stanie nie obowiązują ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. 
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z przepisami art.71 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, określa środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia. Uzyskanie takiej decyzji wymagają planowane przedsięwzięcia o których mowa w art.71 ust.2 pkt 1 i 2 cytowanej jw. ustawy, klasyfikujące się do wymienionych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2004r. Nr 257 poz. 2573 ze zm. ) 
Realizacja przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, w myśl art. 59 ust.1 cyt. jw. ustawy wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. 
Zatem wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia stało się bezprzedmiotowe. 
Zgodnie z art. 105 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz. 1071 ze zm.), jeżeli postępowanie z jakiejkolwiek przyczyny stało się bezprzedmiotowe, organ administracji publicznej wydaje decyzję o umorzeniu postępowania. 

Wobec powyższego postanowiono orzec, jak w sentencji niniejszej decyzji 
Pouczenie: 
Od niniejszej decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1, za moim pośrednictwem w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Załączniki: 
1. Charakterystyka przedsięwzięcia 

Załącznik nr 1 do decyzji GR.1.6220.1-8/2011 z dnia 08 czerwca 2011r. 


Charakterystyka przedsięwzięcia 

„Budowa stacji bazowej telefonii komórkowej dla Polskiej Telefonii Komórkowej 
Centertel Sp. z o.o. nr 10558/8385 OLEŚNICA PÓŁNOC, zlokalizowanej w Oleśnicy przy ul. Łużyckiej 20, na działce nr 8, AM-51, obręb Oleśnica, na istniejącej wieży kościoła należącego do Parafii Prawosławnej p.w. Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Oleśnicy” 


- Przedsięwzięcie obejmuje montaż stacji bazowej telefonii komórkowej na istniejącej wieży kościoła w Oleśnicy przy ul. Łużyckiej 20; 
- W ramach przedsięwzięcia zainstalowanych zostanie 6 anten sektorowych, tworzących 3 sektory, oraz 1 antena radiolinii oraz szafy techniczne zlokalizowane w wieży kościelnej; 
- Dla potrzeb stacji bazowej wykonana zostanie instalacja zasilająca w energię elektryczną oraz instalacja odgromowa; 
- Urządzenia nadawczo-odbiorcze umieszczone w szafach będą zamknięte w obudowach ekranujących, uszczelnionych pod względem elektromagnetycznym, dzięki czemu emisja pola elektromagnetycznego z ich wnętrza będzie pomijalna; 
- Wieża kościoła nie stanowi miejsca gniazdowania żadnych gatunków ptaków oraz nie jest miejscem potencjalnego rozrodu i hibernacji nietoperzy; 
- Realizacja analizowanego przedsięwzięcia nie wymaga użycia wody, surowców ani paliw. Przedsięwzięcie nie spowoduje też wprowadzenia do środowiska żadnych substancji szkodliwych; 
- Z montażem urządzeń technicznych nie wiąże się powstawanie odpadów; 
- Poziom hałasu wytwarzany przez elementy konstrukcyjne stacji bazowej (klimatyzator zamontowany w szafach technicznych) jest pomijalnie mały. Powstawanie dźwięków na skutek ruchu powietrza (wiatru) w okolicy konstrukcji anten jest znikome i niezmierzalne; 
- Inwestycja nie wymaga ingerencji w szatę roślinną i nie będzie miała na nią wpływu. 
- Dla terenu obejmującego obszar przedmiotowej w chwili obecnej nie obowiązują ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..