2015-09-23

D E C Y Z J A o środowiskowych uwarunkowaniach

Oleśnica, dnia 14 grudnia 2010r. 




D E C Y Z J A 
o środowiskowych uwarunkowaniach 





GR.1.76374.36-8/2010 
Na podstawie: 
– art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust.1 pkt 4, art. 84, art. 85 ust.1 i ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.), 
– § 3 ust. 1 pkt 72a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. Nr 257 poz.2573 ze zm.) w związku z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r.w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213 poz. 1397), 
– art.104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98 poz.1071 ze zm.), 

po rozpatrzeniu wniosku Miasta Oleśnicy, w imieniu którego działa na podstawie udzielonego pełnomocnictwa Pan Kazimierz Strzelczyk – Kierownik Pracowni Projektowania i Nadzoru „DRO-INSTAL”, ul. Świdnicka 24, 58-200 Dzierżoniów, o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach określających środowiskowe uwarunkowania realizacji przedsięwzięcia polegającego na: „Budowa kanalizacji deszczowej od ul. Kochanowskiego do pl. Staszica”, 


s t w i e r d z a m 
brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia 



U z a s a d n i e n i e 
Inwestor – Miasto Oleśnica, w imieniu którego działa na podstawie udzielonego pełnomocnictwa Pan Kazimierz Strzelczyk – Kierownik Pracowni Projektowania i Nadzoru „DRO-INSTAL”, ul. Świdnicka 24, 58-200 Dzierżoniów, wnioskiem z dnia 20.10.2010r. z datą wpływu 25.10.2010r. zwrócił się do Burmistrza Miasta Oleśnicy o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa kanalizacji deszczowej od ul. Kochanowskiego do pl. Staszica”, dołączając do wniosku kartę informacyjną przedsięwzięcia oraz inne wymagane dokumenty wymienione w art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.). 
Zawiadomieniem z dnia 27.10.2010r., znak: GR.1.76374.36-2/2010 Burmistrz Miasta Oleśnicy powiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa kanalizacji deszczowej od ul. Kochanowskiego do pl. Staszica” i możliwości zapoznania się z aktami sprawy oraz czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji o prawie wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. 
Ponieważ postępowanie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia wszczęto przed dniem 15 listopada 2010r., w związku z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r.w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213 poz. 1397), zastosowano przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz.2573 ze zm.) 
Po rozpatrzeniu wniosku Inwestora stwierdzono, że planowane przedsięwzięcie zalicza się do przedsięwzięć wymienionych w § 3 ust.1 pkt 72a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz.2573 ze zm.). Jest to przedsięwzięcie dla którego przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane. 
Zgodnie z art. 63 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227), obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza, w drodze postanowienia, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Postanowienie to zgodnie z art. 64 ust.1 pkt 1 i pkt 2 wydaje się po zasięgnięciu opinii regionalnego dyrektora ochrony środowiska i organu, o którym mowa w art.78, w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o których mowa w art.72 ust.1 pkt 1-3, 10 11 i 13 w/w ustawy. 
Organ prowadzący postępowanie w ramach procedury kwalifikującej przedsięwzięcie do przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko, wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Oleśnicy i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu o opinię co do potrzeby obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby o ustalenie zakresu raportu.
Organy te wydały opinie: 
– Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Oleśnicy – postanowienie z dnia 02.11.2010r. (data wpływu do tut. urzędu 04.11.2010r.) znak: ZNS-JC-61-51/10 wyrażające opinię o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko projektowanego przedsięwzięcia, 
– Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu – pismo z dnia 09.11.2010r. (data wpływu do urzędu: 15.11.2010r.) znak: RDOŚ-02-WOOŚ-6613-3/859/10/ms, informujące, iż przedmiotowe przedsięwzięcie nie kwalifikuje się do planowanych przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, 
Wypełniając dyspozycję ustawową zawartą w art. 64 ust.1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, po przeanalizowaniu zgromadzonej dokumentacji z uwzględnieniem parametrów zawartych w § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko tj. rodzaj i skalę przedsięwzięcia, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z realizacją inwestycji, emisje substancji do środowiska, niewielkie ryzyko wystąpienia poważnej awarii oraz usytuowanie przedsięwzięcia a także opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Oleśnicy, Burmistrz Miasta Oleśnicy uznał, że planowane przedsięwzięcie nie powinno znacząco oddziaływać na środowisko i Postanowieniem z dnia 24 listopada 2010r. znak: GR.176374.36-7/2010 odstąpił od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia pn. „Budowa kanalizacji deszczowej od ul. Kochanowskiego do pl. Staszica”. Szczegółowo przeanalizowano kryteria związane z kwalifikowaniem przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko i uznano, że planowane przedsięwzięcie nie spowoduje zmiany standardów jakości środowiska, które nie są przekraczane na danym terenie oraz nie wprowadzi nowych czynników wpływających degradująco na środowisko. 
Z informacji zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia wynika, iż projektowane przedsięwzięcie obejmuje budowę kolektora kanalizacji deszczowej łączącego istniejącą kanalizację w ulicy Kochanowskiego z istniejącą kanalizacją na pl. Staszica. Długość budowanego odcinka kolektora deszczowego wynosi ok. 600,00 m. Planowana inwestycja nie zmienia sposobu zagospodarowania terenu względem stanu istniejącego, wyjątkiem mogą być ewentualne wycinki drzew na trasie projektowanego kolektora, co zostanie ostatecznie rozpoznane przy sporządzaniu projektu budowlanego. Kanał deszczowy wykonany będzie z rur tworzywowych lub żywic poliestrowych lub z rur żelbetowych. Technologia wykonania opierać się będzie na wykopach otwartych z zastosowaniem metod bezwykopowych w miejscach tego wymagających. 
Planowana inwestycja ma na celu poprawę stanu istniejącego gospodarki ściekowej (przeciążone kolektory deszczowe) oraz zapobieżenie dalszej degradacji systemu odwodnienia. Przedsięwzięcie planowane jest w terenie zabudowanym obiektami infrastruktury mieszkaniowej wielorodzinnej, z towarzyszącą zielenią rekreacyjną, ciągami komunikacji pieszej i samochodowej, z pełnym uzbrojeniem podziemnym. 
Mając na uwadze charakter oraz zakres inwestycji, na etapie realizacji planowanego zamierzenia w związku z prowadzonymi pracami ziemnymi i robotami budowlanymi, powstaną odpady w postaci gleby i ziemi, w tym kamieni, pozostałości stosowanych materiałów budowlanych, opakowań itd. Powstałe w czasie realizacji inwestycji odpady będą zbierane selektywnie w wyznaczonym miejscu i regularnie przekazywane uprawnionym podmiotom. Odpady niebezpieczne, które mogą zostać wytworzone w trakcie robót budowlanych, będą segregowane i oddzielane od odpadów obojętnych celem wywozu do specjalistycznych przedsiębiorstw zajmujących się unieszkodliwianiem. Ponadto warstwa humusu gleby (usunięta przed pracami ziemnymi) zostanie umieszczona na oddzielnym zwałowisku i po zakończeniu prac wykorzystana do zagospodarowania terenu budowy. 
W trakcie realizacji przedsięwzięcia może wystąpić również emisja zanieczyszczeń ropopochodnych do gruntu z nieszczelnych układów paliwowych i smarowniczych urządzeń wykorzystywanych do budowy kolektora deszczowego, co może mieć wpływ także na zanieczyszczenie płytko zalegających poziomów wód podziemnych. Wystąpienie sytuacji awaryjnych, w których potencjalnym źródłem zagrożenia mogą być rozszczelnione zbiorniki samochodów (wypadki, kolizje drogowe, zły stan techniczny parku maszynowego) bądź niekontrolowane wylewy substancji ropopochodnych są jednak bardzo mało prawdopodobne. Zaplecze budowy, przeznaczone m.in. do parkowania maszyn, pojazdów oraz przechowywania materiałów wykorzystywanych w trakcie budowy, zostanie zorganizowane w sposób przeciwdziałający zanieczyszczeniu środowiska wodno-gruntowego, poprzez m.in. zabezpieczenie szczelnym podłożem. Dodatkowo zanieczyszczony grunt na skutek niekontrolowanych wycieków płynów i paliw zawierających substancje niebezpieczne, będzie bezpośrednio usuwany. Ponadto projektowana kanalizacja deszczowa jest w całości szczelna. Użyte do budowy materiały posiadają niezbędne opinie techniczne, atesty i certyfikaty. 
Główną uciążliwość dla powietrza atmosferycznego w trakcie wykonywania modernizacji kanalizacji deszczowej stanowić będzie pył powstający przy pracy maszyn i urządzeń wykonujących roboty budowlane oraz spaliny pochodzące z silników pracujących maszyn i środków transportu. Pojawi się także emisja niezorganizowana w postaci pyłów porywanych w trakcie transportu z pojazdów przewożących materiały sypkie i prac ziemnych. 
Wykorzystywany na etapie budowy sprzęt budowlany (maszyny budowlane, agregaty sprężarkowe, młoty pneumatyczne, urządzenia do zagęszczania gruntu) będą źródłem hałasu. Jednak oddziaływanie to będzie ograniczone w czasie. W celu zminimalizowania uciążliwości akustycznych, hałaśliwe prace budowlane będą prowadzone tylko w porze dziennej, ograniczony będzie także czas pracy urządzeń szczególnie hałaśliwych. Właściwa konserwacja i prawidłowa eksploatacja ograniczą negatywny wpływ sprzętu i środków transportowych na środowisko. Maszyny i pojazdy nie będą przeciążane oraz eksploatowane na najwyższych obrotach silników. Sprzęt używany podczas robót będzie spełniać wymagania odnośnie ochrony przed hałasem i emisją szkodliwych substancji do powietrza. Ustalony wstępnie zasięg uciążliwości akustycznej fazy budowy powodowanej pracą maszyn i urządzeń oszacowano na około 50 m od placu budowy. 
Powyższe oddziaływania na środowisko związane z emisją zanieczyszczeń pyłowo-gazowych oraz emisją hałasu na skutek pracy sprzętu i maszyn wykorzystywanych do budowy przedmiotowego kolektora będą miały charakter krótkotrwały i odwracalny, nie niosący negatywnych skutków dla środowiska przy wykonywaniu planowanych prac, zgodnie z założonym harmonogramem oraz przestrzeganiem podstawowych zasad ochrony środowiska zawartych w art. 6 i art. 75 ustawy Prawo ochrony środowiska z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz.U. 2008 r. Nr 25 poz. 150 z późn. zm.). Wymienione uciążliwości o charakterze niezorganizowanym mogą być dokuczliwe okresowo, ale biorąc po uwagę przejściowość prac budowlanych należy uznać, że ten etap nie spowoduje trwałych negatywnych zmian w środowisku, których nośnikiem jest powietrze. 
Wyżej wymienione emisje i oddziaływania będą miały charakter krótkotrwały i ustąpią wraz zakończeniem prac. Wymienione uciążliwości o charakterze niezorganizowanym mogą być dokuczliwe okresowo, ale biorąc pod uwagę przejściowość prac budowlanych należy uznać, że ten etap nie spowoduje trwałych negatywnych zmian w środowisku. Niewielki zakres planowanych robót, stosowanie typowych i powszechnych technologii nie powinno spowodować przekroczenia dopuszczalnych standardów środowiska. 
Na etapie eksploatacji kanalizacji deszczowej nie powinny wystąpić żadne negatywne oddziaływania na środowisko. Modernizacja systemu odwodnienia ulic przyczyni się do poprawy stanu środowiska gruntowo-wodnego. 
Planowana inwestycja, z uwagi na zasięg oraz zaproponowane w karcie informacyjnej przedsięwzięcia rozwiązania chroniące środowisko, tj. prace budowlane poprzedzone zdjęciem wierzchniej warstwy gleby oraz jej ponownym wykorzystaniem po zakończeniu robót, składowanie w szczelnych pojemnikach odpadów niebezpiecznych, nie powinna znacząco oddziaływać na środowisko przyrodnicze, w tym na obszary chronione oraz inne elementy przyrodnicze znajdujące się w obrębie i najbliższym sąsiedztwie inwestycji. 
Inwestycja nie zmieni sposobu zagospodarowania terenu względem stanu istniejącego, a przede wszystkim przyczyni się do poprawy obecnego stanu gospodarki wodno-ściekowej (przeciążone kolektory deszczowe) i zapobiegnie dalszej degradacji systemu odwodnienia. Eksploatacja kanalizacji nie będzie pociągać za sobą żadnych negatywnych konsekwencji. 
Presja wywierana na środowisko przez to przedsięwzięcie będzie nieznaczna w fazie przygotowania i realizacji robót (przy właściwym doborze sprzętu i prawidłowej organizacji robót na czas remontów i napraw) oraz wielkość tych oddziaływań nie spowoduje trwałych skutków w środowisku przyrodniczym. 
Analiza parametrów eksploatacyjnych, warunków środowiskowych i terenowych przedstawionych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia umożliwiła ocenę wpływu planowanej inwestycji, z której wynika iż oddziaływanie projektowanego przedsięwzięcia na środowisko wystąpi jedynie na etapie realizacji inwestycji, będzie ono krótkotrwałe, odwracalne i ograniczy się do najbliższego otoczenia inwestycji, a emisje będą nieznaczne i nie wykroczą poza standardy jakości środowiska. 
W prowadzonym postępowaniu uwzględniono wszystkie elementy OOŚ wymagane przez Dyrektywę nr 85/337/EWG, dyrektywę siedliskową oraz dyrektywę ptasią. 
Projektowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza granicami obszarów chronionych, w tym poza obszarami NATURA 2000 oraz potencjalnymi obszarami NATURA 2000 i z tego względu, jak również z uwagi na charakter przedsięwzięcia, zakres planowanych prac oraz krótkotrwałe oddziaływanie na etapie realizacji inwestycji, nie powinno znacząco oddziaływać na obszary NATURA 2000. Najbliżej położony obszar NATURA 2000 – proponowany Specjalny Obszar Ochrony siedlisk NATURA 2000 „Dolina Oleśnicy i Potoku Boguszyckiego” PHL020091 znajduje się w odległości około 1,0 km. W związku z powyższym nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, w tym oddziaływania na siedliska przyrodnicze oraz gatunki roślin i zwierząt, dla których wyznaczono ww. obszar NATURA 2000. 
Z uwagi na to, że planowane przedsięwzięcie realizowane będzie w znacznej odległości od granic kraju oraz ze względu na ograniczony do najbliższego otoczenia zasięg oddziaływania, nie występuje transgraniczne oddziaływanie na środowisko. 
Na terenie przedmiotowego przedsięwzięcia nie znajdują się obszary ochrony uzdrowiskowej, obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych, obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych. Inwestycja nie jest także zlokalizowana na obszarach wybrzeży górskich lub leśnych, obszarach przylegających do jezior oraz na obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne. Planowane przedsięwzięcie nie obejmuje również terenów, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone. 
Usytuowanie przedsięwzięcia z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorach przyrodniczych i krajobrazowych, nie będzie miało wpływu na: obszary wodno – błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych, obszary wybrzeży, obszary górskie lub leśne, obszary chronione, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych, z uwagi na brak ich występowania w tym rejonie. 
Ustalono również, że w sąsiedztwie ani bezpośrednim zasięgu nie występują zabytki chronione na podstawie przepisów ustawy z dnia 23.07.2003 o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. Nr 162 poz. 1568 ze zm.). 
W prowadzonym przez organ postępowaniu nie wpłynęły żadne wnioski od stron postępowania ani od społeczeństwa, tym samym uznano, że nikt oraz żadna ze stron nie wnosi uwag i zastrzeżeń. 
Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, jest burmistrz. 
Ze względu na zlokalizowanie przedmiotowego przedsięwzięcia poza terenami cennymi przyrodniczo oraz biorąc pod uwagę charakter i zakres planowanych prac budowlanych których okres oddziaływania będzie krótkotrwały i ograniczony do najbliższego otoczenia inwestycji, a także rodzaj i skalę przedsięwzięcia, które z racji charakteru nie pociąga za sobą znaczących zagrożeń (jego funkcjonowanie nie powinno powodować uciążliwości dla środowiska), biorąc pod uwagę informacje zawarte w dostarczonej karcie informacyjnej o planowanym przedsięwzięciu oraz w wyniku szczegółowej analizy możliwego wpływu przedmiotowej inwestycji na środowisko, postanowiono jak w sentencji decyzji. 

Pouczenie: 
Zgodnie z art. 72 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.) decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji o których mowa w art. 72 ust. 1 w/w ustawy. 
Od niniejszej decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1, za moim pośrednictwem w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 



Załączniki: 
1. Charakterystyka przedsięwzięcia 
Załącznik do decyzji Nr GR.1.76374.36-8/2010 z dnia 14.12.2010r. 

Charakterystyka przedsięwzięcia 

„Budowa kanalizacji deszczowej od ul. Kochanowskiego do pl. Staszica” 

a. Rodzaj, skala i usytuowanie przedsięwzięcia 
Zgodnie z § 3 ust.1 pkt. 72a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 
2004r.w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257 poz. 2573 z późn. zm.) w związku z § 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r.w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213 poz. 1397), projektowane przedsięwzięcie zaliczane jest do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko. 
Inwestycja ma na celu budowę kolektora kanalizacji deszczowej łączącego istniejącą kanalizację w ulicy Kochanowskiego z istniejącą kanalizacją na pl. Staszica. 

b. Powierzchnia projektowanego przedsięwzięcia oraz dotychczasowy sposób wykorzystywania i pokrycie szatą roślinną terenu inwestycji 
Inwestycja realizowana będzie w Oleśnicy, na obszarze zabudowy wielorodzinnej 
Z towarzyszącą zielenią rekreacyjną, ciągami komunikacji samochodowej i pieszej, posiadającym pełne uzbrojenie podziemne. Długość budowanego odcinka kolektora deszczowego wynosi ok. 600,00 m. Planowana inwestycja nie zmienia dotychczasowego sposobu zagospodarowania terenu względem stanu istniejącego, wyjątkiem mogą być ewentualne wycinki drzew na trasie projektowanego kolektora, co zostanie ostatecznie rozpoznane przy sporządzaniu projektu budowlanego. 

c. Rodzaj technologii 
Technologia wykonania opierać się będzie na wykopach otwartych z zastosowaniem metod bezwykopowych w miejscach tego wymagających. Planuje się wykonania kolektora o średnicy Ø600 z częściowymi odcinkami o zwiększonej średnicy (2x Ø1200 lub Ø1500). 

d. Przewidywane ilości wykorzystywanej wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii 
Eksploatacja inwestycji nie będzie wiązała się z zużyciem surowców, materiałów i paliw. 
- energia elektryczna – nie dotyczy 
- energia cieplna – nie dotyczy 
- energia gazowa – nie dotyczy 
Ilości wykorzystanej wody, surowców, materiałów, paliw na etapie realizacji przedsięwzięcia będą wynikać zarówno z przyjętej technologii i zaprojektowanej zdolności produkcyjnej oraz uzgodnień wnioskodawcy z dostawcami. Szczegółowość tych danych będzie większa na poziomie projektu budowlanego lub jego założeń. 
e. Rozwiązania chroniące środowisko 
W celu ochrony środowiska glebowego warstwa humusu (usunięta przed pracami ziemnymi) zostanie umieszczona na oddzielnym zwałowisku i po zakończeniu prac wykorzystana do zagospodarowania terenu budowy. Miejsce postoju samochodów transportowych, sprzętu budowlanego oraz materiałów budowlanych będzie zabezpieczone szczelnym podłożem w celu uniemożliwienia przedostania się do gruntu niekontrolowanych wycieków. Ochronie środowiska będzie służyło także składowanie odpadów niebezpiecznych w szczelnych pojemnikach. Dzięki budowie kolektora kanalizacji deszczowej nastąpi poprawa stanu istniejącego (przeciążone kolektory deszczowe) i zahamowana zostanie dalsza degradacja systemu odwodnienia. 

f. Rodzaje i przewidywane ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko. 
a) ilość i sposób odprowadzania ścieków socjalno-bytowych: 
nie dotyczy 
b) ilość i sposób odprowadzania ścieków technologicznych: 
nie dotyczy 
c) ilość i sposób odprowadzania wód opadowych: 
ilość wód opadowych nie ulegnie zmianie, kolektor deszczowy odbierać będzie wody opadowe od istniejącego kolektora w ulicy Kochanowskiego 
d) rodzaj, przewidywane ilości i sposób postępowania z odpadami: 
Odpady komunalne będą w miarę możliwości gromadzone w sposób selektywny i wywożone na komunalne składowisko przez wyspecjalizowane firmy. Odpady z remontu i demontażu obiektów budowlanych częściowo będą przekazywane osobom fizycznym, częściowo wykorzystywane na własne potrzeby, a częściowo wywożone na składowisko odpadów. Odpady niebezpieczne będą gromadzone selektywnie w specjalnych pojemnikach i odbierane przez wyspecjalizowane firmy. 

g. Możliwe transgraniczne oddziaływanie na środowisko. 
Nie występuje transgraniczne oddziaływanie na środowisko. 

h. Obszary podlegające ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody, znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia 
Projektowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza obszarami NATURA 2000, w tym poza potencjalnymi obszarami NATURA 2000. Z uwagi na charakter przedsięwzięcia, zakres planowanych prac oraz krótkotrwałe oddziaływanie na etapie realizacji inwestycji, nie powinno znacząco oddziaływać na obszary NATURA 2000. Najbliżej położony obszar NATURA 2000 – proponowany Specjalny Obszar Ochrony siedlisk NATURA 2000 „Dolina Oleśnicy i Potoku Boguszyckiego” PHL020091 znajduje się w odległości około 1,0 km.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..