2015-09-23

P O S T A N O W I E N I E

Oleśnica, dnia 25 czerwca 2010r. 





P O S T A N O W I E N I E 


GR.1.76374.08-14/2010 

Na podstawie art. 63 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.), § 3 ust. 1 pkt 56 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. Nr 257 poz. 2573 ze zm.) w związku z art. 123 i 124 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r. nr 98 poz. 1071 ze zm.), a także biorąc pod uwagę opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Oleśnicy z dnia 30.04.2010r. znak:ZNS-61-19/JC/10 i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu z dnia 11.06.2010r. (data wpływu do urzędu: 17.06.2010r.) znak: RDOŚ-02-WOOŚ-6613-3/345-2/10/as 

p o s t a n a w i a m 
odstąpić od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia polegającego na:„Przebudowa skrzyżowania ulic Daszyńskiego, Hallera, Poniatowskiego i Paderewskiego w Oleśnicy na skrzyżowanie typu małe rondo”. 
Inwestycja realizowana będzie na działkach nr: 54.2/1, 25.34, 54.1/2, 53.31, 25.41, 54.3, 54.11/6, 53.30/21 i 25.37/6 obręb 0002 Oleśnica. 




U z a s a d n i e n i e 
Inwestor - Miasto Oleśnica reprezentowany przez Dyrektora Sekcji Dróg Miejskich, w imieniu którego działa na podstawie udzielonego przez Dyrektora Sekcji Dróg Miejskich w dniu 12 lutego 2010r. pełnomocnictwa Pan Robert Wardęga – prowadzący działalność gospodarczą pn. „RoadCom Pracownia Projektowa Infrastruktury Drogowej Robert Wardęga”, ul. B. Krzywoustego 6/8, 56-400 Oleśnica, wnioskiem z dnia 10.03.2010r. z datą wpływu 11.03.2010r. zwróciło się do Burmistrza Miasta Oleśnicy o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedmiotowego przedsięwzięcia, dołączając do wniosku kartę informacyjną przedsięwzięcia. Do wniosku nie dołączono wszystkich wymaganych dokumentów wymienionych w art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.). Po dwukrotnym wezwaniu do uzupełnienia, wszystkie braki formalne we wniosku zostały uzupełnione w dniu 21.04.2010r. 
Zawiadomieniem z dnia 26.04.2010r. znak: GR.1.76374.8-6/2010 Burmistrz Miasta Oleśnicy powiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego i możliwości zapoznania się z aktami sprawy oraz czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji o prawie wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. 
Zgodnie z art.64 ust.1 pkt 1 i pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. Nr 199 poz. 1227ze zm.) organ prowadzący postępowanie wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Oleśnicy i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. 
Organy te wydały opinie: 
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Oleśnicy – postanowienie z dnia 30.04.2010r. znak:ZNS-61-19/JC/10 wyrażające opinię o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko projektowanego przedsięwzięcia, 
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska we Wrocławiu – pismo z dnia 11.06.2010r. (data wpływu do urzędu: 17.06.2010r.) znak: RDOŚ-02-WOOŚ-6613-3/345-2/10/as nie stwierdzające konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia. 
Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 56 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. Nr 257 poz. 2573 ze zm.), przedsięwzięcie to kwalifikuje się do planowanych przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla których obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu może być wymagany. 
Burmistrz Miasta Oleśnicy po wnikliwym przeanalizowaniu zgromadzonej dokumentacji, uwzględniając parametry zawarte w § 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko tj. rodzaj i skalę przedsięwzięcia, wielkość zajmowanego terenu, zakres robót związanych z realizacją inwestycji, emisje substancji do środowiska, niewielkie ryzyko wystąpienia poważnej awarii oraz usytuowanie przedsięwzięcia, a także biorąc pod uwagę opinię Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Oleśnicy i Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu uznał, iż planowane przedsięwzięcie nie powinno znacząco negatywnie oddziaływać na środowisko i tym samym nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. 
Z informacji zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia wynika, iż projektowane przedsięwzięcie obejmuje przebudowę pięciowylotowego skrzyżowania ulic Daszyńskiego, Hallera, Poniatowskiego i Paderewskiego, na skrzyżowanie typu małe rondo. W miejsce istniejącego skrzyżowania zaprojektowano małe rondo o średnicy zewnętrznej 30.00 m, średnicy wyspy środkowej 15.00 m , szerokości jezdni 
5.50 m i szerokości przejezdnego pierścienia równej 2.00 m. Na wlotach ulic na rondo zaprojektowano wyspy azylu dla pieszych oraz przejścia dla pieszych. Z uwagi na konieczność dostosowania przebiegu przyległych ciągów pieszych i zjazdów do przyjętych rozwiązań, zaprojektowano zmiany w istniejącym układzie chodników, dojść do posesji i budynków, zjazdów oraz miejsc postojowych. Znaczące zmiany w układzie drogowym wymuszają również: 
– zaprojektowanie nowej lokalizacji wpustów deszczowych oraz związanego z tym zakresu przebudowy kanalizacji deszczowej 
– zaprojektowania nowej lokalizacji lamp oświetlenia ulicznego oraz doprojektowanie lamp doświetlających rondo 
– likwidację kolizji sieci uzbrojenia terenu z projektowanymi elementami 
– zmiany w zieleni istniejącej (wycięcia drzew) oraz nowe nasadzenia i nasadzenia kompensacyjne 
Wody opadowe odprowadzane będą przez wpusty kanalizacyjne do kanalizacji deszczowej odprowadzającej ścieki do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej przebiegającej w przebudowywanych ulicach. Celem inwestycji jest zapewnienie trwałości nawierzchni jezdni, zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu użytkowników drogi. Liczba krzyżujących się ulic na skrzyżowaniu ulic Daszyńskiego, Hallera, Poniatowskiego i Paderewskiego jest przyczyną powstania wyjątkowo niekorzystnej geometrii skrzyżowania (pięć wlotów, ostre kąty krzyżujących się ulic), przyczyniającej się do powstania zagrożeń praktycznie dla wszystkich użytkowników (na końcu ulicy Paderewskiego zlokalizowana jest Szkoła Podstawowa nr 4). Analizowane przedsięwzięcie nie zmieni sposobu zagospodarowania terenu, a przyczyni się jedynie do poprawy jego funkcjonalności i estetyki. 
W trakcie realizacji przedsięwzięcia zajdzie konieczność zmian w istniejącej zieleni (wycinka drzew) oraz zostaną wykonane nowe nasadzenia. Pozostała roślinność istniejąca w pasie robót zostanie zabezpieczona przed uszkodzeniem i naruszeniem systemu korzeniowego. Wyspa środkowa ronda wprowadzi teren zielony w powierzchni skrzyżowania. 
Projektowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza granicami obszarów chronionych, w tym poza obszarami NATURA 2000 oraz potencjalnymi obszarami NATURA 2000 i z tego względu, jak również z uwagi na charakter przedsięwzięcia, zakres planowanych prac oraz krótkotrwałe oddziaływanie na etapie realizacji inwestycji, nie powinno znacząco oddziaływać na obszary NATURA 2000. Najbliżej położony obszar NATURA 2000 – proponowany Specjalny Obszar Ochrony siedlisk NATURA 2000 „Dolina Oleśnicy i Potoku Boguszyckiego” PHL020091 znajduje się w odległości około 1,4 km. W związku z powyższym nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, w tym oddziaływania na siedliska przyrodnicze oraz gatunki roślin i zwierząt, dla których wyznaczono ww. obszar NATURA 2000. 
Podczas realizacji przedsięwzięcia zagrożeniem dla powietrza będą wynikać z pracy sprzętu budowlanego, prowadzenia robót ziemnych, przewozu i składowania materiałów wykorzystywanych podczas budowy. Właściwa konserwacja i prawidłowa eksploatacja ograniczą negatywny wpływ sprzętu i środków transportowych na środowisko. Maszyny i pojazdy nie będą przeciążane oraz eksploatowane na najwyższych obrotach silników. Sprzęt używany podczas robót będzie spełniać wymagania odnośnie ochrony przed hałasem i emisją szkodliwych substancji do powietrza. Roboty budowlane prowadzone będą w oparciu o nowoczesne technologie. 
Podczas realizacji inwestycji prognozuje się powstawanie odpadów związanych z pracami ziemnymi oraz funkcjonowaniem zaplecza socjalnego pracowników. Będą one gromadzone selektywnie w wyznaczonych do tego celu miejscach w przystosowanych pojemnikach i kontenerach, a następnie regularnie odbierane przez uprawnione podmioty. Odpady niebezpieczne, które mogą zostać wytworzone w trakcie robót budowlanych, będą segregowane i oddzielane od odpadów obojętnych celem wywozu do specjalistycznych przedsiębiorstw zajmujących się unieszkodliwianiem. Ścieki socjalno-bytowe będą odprowadzane do szczelnych zbiorników bezodpływowych i wywożone do najbliższej oczyszczalni ścieków. 
W trakcie realizacji przedsięwzięcia może wystąpić również emisja zanieczyszczeń ropopochodnych do gruntu z nieszczelnych układów paliwowych i smarowniczych tych urządzeń, co może mieć wpływ także na zanieczyszczenie płytko zalegających poziomów wód podziemnych. Wystąpienie sytuacji awaryjnych, w których potencjalnym źródłem zagrożenia mogą być rozszczelnione zbiorniki samochodów (wypadki, kolizje drogowe, zły stan techniczny parku maszynowego) bądź niekontrolowane wylewy substancji ropopochodnych są jednak bardzo mało prawdopodobne. Ewentualne zanieczyszczenia środowiska gruntowo – wodnego będą natychmiast usuwane. Zaplecze budowy będzie wyposażone w sorbenty do likwidacji ewentualnych wycieków substancji ropopochodnych pochodzących z maszyn budowlanych. W przypadku zanieczyszczenia warstwy gruntu będzie ona usunięta i zabezpieczona w odpowiedni sposób.
Wykorzystywany na etapie budowy sprzęt budowlany (maszyny budowlane, agregaty sprężarkowe, młoty pneumatyczne, urządzenia do zagęszczania gruntu) będą źródłem hałasu. Jednak oddziaływanie to będzie ograniczone w czasie. W celu zminimalizowania uciążliwości akustycznych, hałaśliwe prace budowlane będą prowadzone tylko w porze dziennej w godzinach od 06:00 do 22:00. Dodatkowo na czas trwania robót budowlanych skrzyżowanie dróg zostanie zamknięte (podobnie jak przyległe odcinki dróg), a tym samym zostanie wyeliminowany typowy ruch dobowy. 
Wyżej wymienione emisje i oddziaływania będą miały charakter krótkotrwały i ustąpią wraz zakończeniem prac. Wymienione uciążliwości o charakterze niezorganizowanym mogą być dokuczliwe okresowo, ale biorąc pod uwagę przejściowość prac budowlanych należy uznać, że ten etap nie spowoduje trwałych negatywnych zmian w środowisku. Niewielki zakres planowanych robót, stosowanie typowych i powszechnych technologii nie powinno spowodować przekroczenia dopuszczalnych standardów środowiska. Budowa ronda wpłynie na poprawę płynności ruchu, a niniejszym ograniczy wydzielanie spalin do atmosfery i emisję hałasu do otoczenia. Jako pozytywny aspekt należy podkreślić uregulowanie zagadnień związanych z odprowadzaniem wód deszczowych do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej. 
Planowane przedsięwzięcie ma na celu zapewnienie trwałości jezdni oraz zlikwidowanie problemów komunikacyjnych w tym rejonie, spowodowanych niekorzystną geometrią skrzyżowania. Przebudowa skrzyżowania, w tym zmiana jego geometrii i układu komunikacyjnego, poprawi bezpieczeństwo użytkowników drogi, zarówno w ruchu pieszym jak i samochodowym. Zwiększy się komfort użytkowników drogi, a ruch zostanie upłynniony. Wykonanie nowych nawierzchni zlikwiduje dotychczasowe uciążliwości dla mieszkańców wynikające z nierówności na jezdni oraz chodnikach, jak również zmniejszy hałas spowodowany przez przejeżdżające samochody. 
Z uwagi na to, że planowane przedsięwzięcie realizowane będzie w znacznej odległości od granic kraju oraz ze względu na ograniczony do najbliższego otoczenia zasięg oddziaływania, nie występuje transgraniczne oddziaływanie na środowisko. 
Na terenie przedmiotowego przedsięwzięcia nie znajdują się obszary ochrony uzdrowiskowej, obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych, obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych. Inwestycja nie jest także zlokalizowana na obszarach wybrzeży górskich lub leśnych, obszarach przylegających do jezior oraz na obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne. Planowane przedsięwzięcie nie obejmuje również terenów, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone. 
Na podstawie dostarczonej karty informacyjnej o planowanym przedsięwzięciu oraz w wyniku analizy szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięć do sporządzenia raportu o ich oddziaływaniu na środowisko, określonych w § 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko, uznano, że można odstąpić od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko na etapie postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na jego realizację. 

Analiza parametrów eksploatacyjnych, warunków środowiskowych i terenowych przedstawionych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia umożliwiła ocenę wpływu planowanej inwestycji, z której wynika iż oddziaływanie projektowanego przedsięwzięcia na środowisko wystąpi jedynie na etapie realizacji inwestycji, będzie ono krótkotrwałe, odwracalne i ograniczy się do najbliższego otoczenia inwestycji, a emisje będą nieznaczne i nie wykroczą poza standardy jakości środowiska. 

Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji. 


Pouczenie: 
Na niniejsze postanowienie nie służy stronom zażalenie. 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..