2015-09-23

Postanowienie

Oleśnica, dnia 08 czerwca 2009r.  



P O S T A N O W I E N I E  






GR.1.76374.23 - /09 





Na podstawie art. 63 ust. 1 i 2, art. 64 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz.U. Nr 199 poz. 1227) a także § 3 ust. 1 pkt 8 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko ( Dz.U. Nr 257 poz. 2573 ze zm. ), art. 123 i 124 Kodeksu postępowania administracyjnego ( Dz.U. z 2000r. nr 98 poz. 1071 ze zm.), a także biorąc pod uwagę Opinię Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego we Wrocławiu z dnia 24 czerwca 2009r. z datą wpływu 29.06.2009r. znak: ZNS-RG-620-723/09 i Starosty Powiatu Oleśnickiego z dnia 30.06.2009r. z datą wpływu 01.07.2009r. znak: SR.7633.5/13/2009 



p o s t a n a w i a m 

nie nakładać obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Budowa Stacji Bazowej Telefonii Komórkowej PTC OLEŚNICA - 46527 Centrum AK”, na nieruchomości oznaczonej jako działka nr 18/2 AM 25 przy ulicy Armii Krajowej nr 1 w Oleśnicy”, 


z lokalizacją na dachu budynku Szpitala im. Józefa Dietla, składającej się z systemu antenowego zainstalowanego na projektowanym maszcie antenowym oraz urządzeń zasilająco – sterujących umieszczonych w kontenerze technicznym posadowionym na dachu budynku. 

U z a s a d n i e n i e 

Polska Telefonia Cyfrowa Spółka z o.o. Aleje Jerozolimskie nr 181 w Warszawie, w imieniu której działa na podstawie udzielonego przez Zarząd Spółki w dniu 18 listopada 2008r. (nr rejestru pełnomocnictw PTC Sp z o.o. BZ/11152/2008) pełnomocnictwa Pani Eleonora Kędzierska, zwróciła się do Burmistrza Oleśnicy o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach określających 

środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia pn. „Budowa Stacji Bazowej Telefonii Komórkowej PTC OLEŚNICA - 46527 Centrum AK”, na nieruchomości oznaczonej jako działka nr 18/2 AM 25 przy ulicy Armii Krajowej nr 1 w Oleśnicy”, z lokalizacją na dachu budynku Szpitala im. Józefa Dietla, składającej się z systemu antenowego zainstalowanego na projektowanym maszcie antenowym oraz urządzeń zasilająco – sterujących umieszczonych w kontenerze technicznym posadowionym na dachu budynku. 

Do wniosku dołączono Kartę informacyjną przedsięwzięcia, Analizę Środowiskową dla Budowy stacji Bazowej telefonii komórkowej OLEŚNICA 46527.01 AK. 

Zawiadomieniem z dnia 02.06.2009r. znak GR.1.76374.23-4/2009 Burmistrz Oleśnicy zawiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego i możliwości zapoznania się z aktami sprawy. Strony mogły złożyć uwagi i wnioski w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia. W ustawowo przewidzianym terminie strony nie wniosły uwag i wniosków . 

Zgodnie z art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz.U. Nr 199 poz. 1227) organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, stwierdza w drodze postanowienia obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby określa zakres raportu, po zasięgnięciu opinii właściwego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego we Wrocławiu i Starosty Powiatu Oleśnickiego związku z art. 156 wyżej przywołanej ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko .  

W związku z powyższym, Burmistrz Oleśnicy pismem z dnia 04.06.2009r znak: GR.1.76374.23-3/2009 i GR.1.76374.23-4/09 wystąpił do właściwego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego we Wrocławiu i Starosty Powiatu Oleśnickiego o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby określenie zakresu raportu. 

Pismem z dnia 24 czerwca 2009r. z datą wpływu 29.06.20029r. znak: ZNS-RG-620-723/09 Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny we Wrocławiu poinformował, że w myśl aktualnie obowiązujących przepisów prawnych przedsięwzięcie pod nazwą „Budowa Stacji Bazowej Telefonii Komórkowej PTC OLEŚNICA _46527 Centrum AK”, na nieruchomości oznaczonej jako działka nr 18/2 AM 25 przy ulicy Armii Krajowej nr 1 w Oleśnicy” ( działka nr 18/2 AM 25) nie kwalifikuje się do grupy przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, a tym samym nie ma obowiązku przeprowadzenia oceny jego oddziaływania na środowisko. Również Starosta Oleśnicki pismem z dnia 30.06.2009r. znak: SR.7633.5/13/2009 nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia. 

Burmistrz Oleśnicy po wnikliwym przeanalizowaniu zgromadzonej dokumentacji, uwzględniając uwarunkowania zawarte w § 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko ( Dz.U. Nr 257 poz. 2573 ze zm. ), oraz biorąc pod uwagę zaproponowane rozwiązania techniczne chroniące środowisko takie jak: 

1) rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia, które nie będzie powodować negatywnego oddziaływania na środowisko, ze względu : 

- skalę przedsięwzięcia i wielkość zajmowanego terenu – planowane przedsięwzięcie zostanie zlokalizowane na działce nr 18/2 AM 25 w Oleśnicy przy ulicy Armii Krajowej nr 1, na dachu budynku Szpitala Powiatowego. Obejmować będzie budowę masztu telekomunikacyjnego o wysokości 12m + 1m iglica odgromowa, montaż systemu anten nadawczo-odbiorczych i anten radioliniowych, posadowienie kontenera technologicznego na dach budynku oraz wykonanie wewnętrznej linii zasilającej, 

- zgodnie z analizą środowiskową sporządzoną w marcu 2009r. przez Annę Warżałę, maksymalna, równoważna moc promieniowania izotropowo wyznaczona dla pojedynczej planowanej anteny rozsiewczej (radiokomunikacyjnej z wyłączeniem radiolinii) wynosi 7122W. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko określa rodzaje przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz uwarunkowania do sporządzenia raportu o 

oddziaływaniu. W świetle zapisów rozporządzenia niniejsze przedsięwzięcie polegające na instalacji urządzeń radiokomunikacyjnych, w których równoważna moc promieniowania izotropowo wyznaczona dla pojedynczej 



anteny wynosi nie mniej niż 5000 W, a miejsca dostępne dla ludności nie znajdują się w odległości nie większej niż 200 m i nie mniejszej niż 150 m od 

środka elektrycznego wzdłuż osi głównej wiązki promieniowania tej anteny, nie kwalifikuje się do grupy przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, 

- stacja bazowa składać się będzie z systemu antenowego zainstalowanego na projektowanym maszcie antenowym posadowionym na dachu budynku szpitala oraz urządzeń zasilająco – sterujących umieszczonych w kontenerze 

technicznym posadowionym również na dachu budynku. W skład systemu antenowego stacji bazowej wchodzić będzie: sześć anten sektorowych oraz cztery anteny radioliniowe , 

- na podstawie wykonanych obliczeń i analizy graficznej zawartej w Analizie Środowiskowej, dołączonej do wniosku stwierdzono, że w odległościach, od anten sektorowych, określonych zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko wzdłuż osi głównych wiązek promieniowania tych anten, nie występują miejsca dostępne dla ludności.  

2) usytuowanie przedsięwzięcia, które będzie zajmować obszar, na którym brak jest zasobów mineralnych, siedlisk zwierząt, pomników przyrody podlegających ochronie. 

Przedsięwzięcie zostanie zlokalizowane poza: 

- obszarami wodno – błotnymi oraz o płytkim zaleganiu wód podziemnych, 

- obszarami wybrzeży, 

- obszarami górskimi lub leśnymi, 

-obszarami objętymi ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników śródlądowych, 

-obszarami wymagającymi specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedliska oraz siedlisk przyrodniczych objętych ochroną , w tym obszary sieci Natura 2000 wyznaczone w trybie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody, 

-obszarami, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone, 

-obszarami o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne, 

3) rodzaj i skalę możliwego oddziaływania przedsięwzięcia, które z racji charakteru nie pociąga za sobą zagrożeń, w tym bardziej znaczących oddziaływań, że względu 

-zasięg promieniowania - obszary promieniowania elektromagnetycznego wystąpią w wolnej niedostępnej przestrzeni, ponad miejscami gdzie mogą przebywać ludzi,  

-emisja pola elektromagnetycznego, o częstotliwościach występujących na stacji bazowej do powietrza, nie spowoduje jego zmian fizyko – chemicznych, 

- brak transgranicznego oddziaływania.  



Projektowane przedsięwzięcie nie wpłynie docelowo na wartości przyrodnicze terenu, gdyż jego realizacja projektowana jest na dachu budynku szpitala.  

Z uwagi na to, że planowane przedsięwzięcie realizowane będzie w znacznej odległości od granic kraju oraz ze względu na ograniczony do najbliższego zasięg oddziaływania , nie występuje transgraniczne oddziaływanie na środowisko. 

Dla terenu, na którym ma być prowadzone przedsięwzięcie zgodnie z art. 87 ust.3 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym 

(Dz.U. z 2003r. Nr 80 poz.717ze zm), ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego straciły ważność z dniem 31 grudnia 2003r. 

Mając na uwadze powyższe postanowiono jak w sentencji.  



Pouczenie: 

Na niniejsze postanowienie, stronom nie służy żalenie. 













Otrzymują: 

1. Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. 

Al. Jerozolimskie 181 02-222 Warszawa 

2. Pełnomocnik Eleonora Kędzierska 

Ul. Redarów 14 

52-340 Wrocław  

3. Powiat Oleśnicki – Starostwo Powiatowe w Oleśnicy 

Ul. Słowackiego 10 56-400 Oleśnica 

4. Szpital Powiatowy im. Józefa Dietla 

Ul. Armii Krajowej nr 2 56-400 Oleśnica 

5. Zarządca nieruchomością położoną przy ul. Ks.Fr. Sudoła 17-18, 33-34 

i Krzywoustego 74-75 w Oleśnicy „PROCON” Spółka Biegłych i Projektantów 

Budowlanych w Oleśnicy ul. Bratnia 7 z prośbą o poinformowanie mieszkańców wymienionych nieruchomości)  

6. Zarządca nieruchomością położoną w Oleśnicy przy ulicy Krzywoustego 80 „IZYDA” Jolanta Biercewicz ul. 11 Listopada 23/2  

7. Strony postępowania w trybie art. 74 ust.3 w/cyt ustawy w związku z art. 49 kpa - tablica ogłoszeń Urzędu Miasta Oleśnicy i strona internetowa www.bip.um.olesnica.pl  

8. a/a

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..